Indkøring og opstart

Når I har fået tilbudt og accepteret en plads i Idrætsinstitutionen Bavnehøj, må I meget gerne kontakte os ved at ringe til vores pædagogiske leder Mette Dunker Olsen på telefon: +45 21 28 60 99. Så aftaler vi sammen en tid til formøde, hvis I har brug for det. Her I kan se institutionen, høre mere om hverdagen hos os og stille de spørgsmål, I måtte have til os inden opstart.

Når opstarten nærmer sig, vil I få information om, hvilken stue jeres barn skal gå på. Her får I tildelt en primær kontaktperson, der skal være ansvarlig for indkøringen. Alle børn er forskellige, men vi anbefaler, at I prioriterer en uges tid indkøringen.

De første dage er i sammen med jeres barn hele den tid, det er i børnehaven, som foregår i tidsrummet 9.30-11.00. I har mulighed for at tale med stuens pædagoger og lære hinanden bedre at kende stille og roligt, mens jeres barn møder de nye legekammerater og personalet i trygge omgivelser. Herefter aftaler I med personalet på stuen, hvordan den næste tid skal forløbe.

Vi anbefaler, at jeres barn har korte dage placeret om formiddagen den første uges tid, hvor I er med på sidelinjen eller i nærheden. Indkøringen slutter med, at jeres barn er med til en frokost alene med personalet på stuen, hvor I er tilgængelige på telefon, hvis der skulle opstå et behov.

Vi modtager børn fra mange forskellige vuggestuer både i nærheden og længere væk fra. Vi tilbyder en overflytningssamtale med jer forældre og personale fra vuggestuen, hvis der er behov. Derudover tilbyder vi altid en samtale efter de første tre måneder, hvor vi vender, hvordan opstarten har været.

Som en del af vores idrætsprofil, er vi særligt opmærksomme på, hvor barnet er i forhold til sin motoriske udvikling, så vi kan se om der er steder, som kræver en særlig indsats. Vi laver planer for alle børns individuelle behov.